Bir gece, genç Heraldo’nun gelişi, yerin günlük hayatını kesin olarak değiştirir
Narrative
Ceará kıyısındaki bir yol kenarında, yanan gökyüzünün altında, Motel Destino, tehlikeli arzu, güç ve şiddet oyunlarının sahnesidir. Madame Satã (2002), O Abismo Prateado (2011), Nevidljivi život Eurídice Gusmão (2019), Marinheiro das Montanhas (2021) ve Firebrand’in (2023) ardından Cannes Film Festivali’nde dünya prömiyerini yapan Karim Aïnouz’un altıncı filmi. "Motel Destino", kaçma ihtiyacı ve böyle bir kaçışla birlikte gelen tüm engeller hakkında bir hikaye anlatırken, çağdaş bir noir’ın izlerini taşıyan sessiz ama olaylı bir erotik gerilim filmidir. Bu çaresiz kaçış arzusunda, kişi kendini başka durumlara sıkışmış bulabilir veya kendine kalacak bir yer ve yerine getirilmesi gereken bir kader bulabilir.
İlk planı son bir suç işi yapmak ve dürüst bir iş bulmak için São Paulo’ya taşınmaktı
Kahramanımız genç Heraldo (Iago Xavier), bir yoldaşına kötü bir şekilde sonuçlanan bir vuruşta başarısızlığa uğraması nedeniyle bir grup suçludan kaçarken, Ceará’nın çöl bir bölgesindeki bir moteli saklanma yeri olarak kullanırken ikisini de bulur. Başlıktaki motel, orta yaşlı Elias (Fábio Assunção) ve karısı Dayana (Nataly Rocha) adlı bir çift tarafından işletiliyor; kendisi yönetici ve eşi de çok görevli bir resepsiyonist. Ona yardım etmesi karşılığında Heraldo, motelde elektrikli şeyleri veya onarılması ve temizlenmesi gereken her şeyi tamir ederek çalışır. Bu yalnızların birleşiminde, Elias Heraldo’da çalışkan bir arkadaş bulur ve Dayana, kocasından ve aynı zamanda mekana gelen müşterilerden (neredeyse hiç görülmeyen, çoğunlukla arka plandaki yüksek sesli cinsel inlemelerden duyulan) gizli bir ilişkide yeni bir sevgili edinir.
Olabileceği kadar sinir bozucu değil ancak biraz tatmin ediyor ve çok heyecanlandırıyor
Yeni çiftle aşk çiçek açar, ancak Heraldo onu bulmak için kaçan arkadaşları konusunda hala endişelidir. Karim Aïnouz’un son filmi ilgi çekici ancak tam olarak değil; seksi ve cesur ancak küçük heyecanlar ve birçok beklenmedik mizahla. Neredeyse film noir öğelerini (yalnızlar, sorunlu ve şiddet yanlısı karakterler) alıp Ceará’nın inanılmaz güzel plajlarının etrafında bulunan bir motele yerleştirmiş gibi – o kadar güzel bir manzara ki başka bir dünyayı görüyormuşsunuz gibi. Hikayede duygusal bir karmaşıklık var, bu iyi ancak boşalmış hissedebilir veya çok az şey kazanıldığını veya deneyimlendiğini hissedebilirsiniz.
"Motel Destino"nun bir diğer önemli çekiciliği de oyunculuktan geliyor
Derinlerde saklanmanın insani öğesi ve bu karakterlerin tehlikeli durumlardan kaçma, kendilerinden ve başkalarından saklanma (Elia’nın Heraldo’ya yaptığı küçük hareketlerle kanıtlandığı gibi) ve nihayetinde her kaçış biçiminin birçok beklenmedik sonuç getirmesiyle ilgili bir film: tutku, aşk, şiddet veya ölüm. Iago ve Nataly, harika bir kimyaya sahip, ilginç ve cinsel açıdan yüklü bir çift oluşturdular. Oyunculuğunu çok güçlü bulmasam ve bazı replikleri söyleyiş biçimi kulağa tuhaf gelse de, onu rol için çok uygun buluyorum. Heraldo, hem kadınları hem de erkekleri cezbeden tuhaf bir sıradan adam seksi çekiciliğine sahip olduğu için iyi nedenlerle ilgi odağı oluyor (otelin Yuri Yamamoto tarafından canlandırılan ve Heraldo’dan hoşlanan dördüncü bir çalışanı var ancak senaryo onu fısıldanan replikler ve daha sonraki bir dönüm noktasıyla arka plana itiyor).
Ne performans, ne rol!
Yeni gelen biri için Iago, en cüretkar seks sahnelerinde oldukça iyiydi. Ve sonra Fábio Assunção var. Onu birkaç on yıl önce pembe dizilerin gözdesi olarak hatırlayan koca bir nesil var ve diğerleri de bir süre önceki düşüşünü takip edenler. Çok fazla filmde oynamasa da bu filmle sinema oyuncusu olarak da akıllarda yer edecek gibi görünüyor.